Opowiedz swój biznes

Działaj na wyobraźnię

W XXI wieku podstawową i najskuteczniejszą sferą, do której odnosi się i trafia przekazywana treść to wyobraźnia. Nic tak jej nie rozbudza jak odpowiednio opowiedziana historia. Dlatego storytelling w biznesie stał się tak bardzo popularny. Ludzie przestali kupować produkt dla samego produktu i korzyści z niego płynących, tylko ze względu na historię marki, która potrafi nawet urosnąć do rangi legendy. Opowiadanie historii, to oryginalne pomysły, kreatywność, a odpowiednie ich wykorzystanie skutkuje zaciekawieniem odbiorców, polepszeniem wizerunku marki i możliwością zyskania rozgłosu. Czyli wszystkiego czego marka potrzebuje.

Storytelling a marketing

Storytelling, nierozłącznie kojarzy się z marketingiem. Bywa on nie lada wyzwaniem, gdyż wychodzi poza standardowe ramy pomysłów marketingowych. Dzięki temu jednak uzyskuje się wyjątkowość, wyróżnienie na tle rynku i co za tym idzie zauważenie przez odbiorców. To natomiast przełożyć się może na ich zaangażowanie. Storytelling w biznesie  jest w stanie współgrać z marketingiem. Wplecenie chwytliwej historii do reklamy to bardzo skuteczne połączenie, które o wiele lepiej dociera do przyszłego klienta niż standardowe metody.

Jak opowiadać?

Głównymi elementami dobrej opowieści są autentyczność, spójność i emocjonalność. Historie chwytające za serce najlepiej zapadają w pamięć odbiorcom. Opowieść musi być wciągająca, dzięki temu zainteresuje, a także powinna pozwolić w inny sposób spojrzeć na markę lub produkt. Tak jak w przypadku filmowych scenariuszy bardzo ważną częścią każdej fabuły jest konflikt, trudność pokonywana przez produkt czy markę. Pod tym względem wielu ludzi lubi opowieści o upadłych, którzy powstają, dlatego storytelling w biznesie https://dorotasalus.com/portfolio/storytelling-w-biznesie/ , wzbudzający współczucie potrafi znacznie ocieplić wizerunek każdej firmy.