Jak reklamować restaurację w internecie?

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z konieczności promowania swoich usług w sieci, jednak nie każdy wie, jak robić to skutecznie. Social media marketing wydaje się prosty – ale często brakuje na niego czasu lub umiejętności. Opinie z Internetu Google teoretycznie pracują na firmę same – ale jak je regularnie pozyskiwać? Ostatecznie ciężko jest jednoznacznie i prosto odpowiedzieć na pytanie, jak reklamować restaurację w świecie online.

Świadcząc stacjonarne usługi komunikacja online, będzie przeplatała się z offline. Działania takie jak social media marketing są potrzebne, żeby zachęcić nowych gości do odwiedzania punktu. Estetyczne zdjęcia, ciekawe opisy to z pewnością podstawa. Nierzadko trzeba będzie także zainwestować w płatną reklamę Facebook Ads, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Jak reklamować restaurację na miejscu? Żeby pozyskać opinie z Internetu Google, najpierw trzeba do tego zachęcić swoich klientów. Opinie wystawia się już po skorzystaniu z usługi – niestety najczęściej jest tak, że o pozytywnych referencjach klienci zapominają, natomiast o negatywnych wręcz przeciwnie. To jest właśnie miejsce styku pomiędzy działaniami na miejscu i już w sieci.

Jeżeli chcemy pozyskiwać opinie z Internetu Google, to obsługa restauracji oraz serwowane dania muszą być na najwyższym poziomie – to oczywiste. Niestety nie zawsze to wystarczy, dlatego stworzona została platforma wspomagająca zarówno social media marketing, jak i pozyskiwanie referencji. Mowa o nowym na rynku rozwiązaniu Fixback.

Jest to proste w obsłudze narzędzie – wystarczy, że klient zeskanuje kod QR (np. umieszczony na rachunku), bez konieczności instalowania jakiekolwiek aplikacji, a jego oczom ukaże się ankieta z pytaniami na temat usługi, a także prośba o pozostawienie rekomendacji. Dlaczego miałby się na to godzić? Bo w nagrodzie otrzyma np. zniżkę na kolejną wizytę.

Korzyść dla restauracji jest podwójna – otrzymuje pozytywne referencje, a dodatkowo zachęca klienta to powrotu. Co jednak jeżeli opinia będzie negatywna? W tym przypadku trafi wyłącznie do właściciela lub menagera. Dodatkowo konsument otrzyma możliwość bezpośredniego kontaktu z obsługą, aby osobiście zgłosić swoje zażalenie. Daje to szansę na zmianę doświadczenia klienta – co prawdopodobnie jest najważniejszą funkcją platformy.